Innehåll på sidan

söndag, april 08, 2007

Min inspiration

När jag skall börja med ett nytt handarbete så brukar jag titta i böcker som jag har. Nästan alltid hittar jag något som jag blir inspirerad av.
Nu tittar jag mycket i stickböcker eftersom jag skall börja med en spetssjal i mitt rödbets-färgade garn. De böcker som jag gillar allra bäst är dessa tre.


Boken "Sticka efter gamla Nordiska mönster" är extra intressant eftersom det även står om stickning från "gamla" tider i Norden, något som jag tycker om att läsa om.
"Stickboken" är en jättebra bok med beskrivning över en mängd olika tekniker och mönster.
Jag visar er en annan dag när jag har börjat på sjalen.



4 kommentarer:

Anonym sa...

Det ska bli intressant att få se sjalen nä den är klar.

Millis sa...

Visst kan man bli inspirerad av att bläddra i böcker...älskar böcker med vackra bilder. Det blir intressant att se vad du väljer för mönster.

Anonym sa...

Stickboken är min favoritstickbok när det gäller tekniktips. Synd att den är slut på förlaget, för det är en perfekt bok att ge till alla de människor man tycker ska börja sticka och som behöver en bra grundbok.

Anonym sa...

Tack, det är alltid roligt att få era kommentarer.
Jag har börjat att sticka men har fått ta upp lite eftersom det blev fel.
Det är ju inte roligt att se felet när den är klar!
Ha det gott