Innehåll på sidan

torsdag, april 12, 2007

Mina sjalgarner

Rödbetsfärgade garner

Dessa nyanser plus några till valde jag till min sjal. Jag har börjat att sticka men till allt elände så upptäckte jag att jag hade gjort ett fel längre ner på stickningen så det var till att repa upp en bit. För det konstiga är att när handarbetet är klart så ser man felet mer än det man är nöjd med.
Så det är bättre att det tar lite längre tid och man blir helt nöjd än att bli snabbt klart! Jag skall ta en bild på sjalen och visa er hur det blir.
Jag hade ju ambitionen att göra en fin spetssjal, men förstod sen att jag nog får göra något lättare om det inte skall bli ett fleraårs-handarbete, så det blir bara lite spets ibland.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad fina de blev, riktigt lyckat faktiskt. Jättekul.

Anonym sa...

Roligt att du gillade garnerna Pia!

Anonym sa...

Ohhhh...nu kommer mitt favoritgarn igen, det är så fint!
Fick du mitt sista personliga meddelande på forumet?
Lycka till!
Kram

Anonym sa...

Jaa...tack snälla Clara! Nu har jag fått kläm på hur man gör med bilderna.
En stor kram till dig för att du är så hjälpsam!
Ha det nu skönt i helgen!